اشتباهات رایج در سئو
نوشته شده توسط : Aref

زمانی که صحبت از اشتباهات سئو میشود، ذهن بسیاری از افراد به سمت این میرود که باید در بخشی از کدنویسی سایت من یا بخش های تخصصی دیگر، یک اشتباه به وجود آمده باشد. اما اصلا اینطور نیست، اشکالات سئو سایت شما دقیقا از بین ساده ترین نکاتی هستند که در مورد بهینه سازی سایت، اشتباه یادشان گرفته اید. در این راستا، برخی اشتباهات رایج در سئو وجود دارد که ممکن است تأثیر منفی بر رتبه و نمایش وبسایت شما داشته باشند. به طور کلی، برخی از اشتباهات رایج در سئو عبارتند از:

1. عدم استفاده از کلمات کلیدی به طور صحیح: استفاده نادرست از کلمات کلیدی، مثلاً تکرار بیش از حد یا استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط در متن، می‌تواند به جای بهبود رتبه، منجر به جریمه شدن توسط موتورهای جستجو شود.

2. عدم بهینه‌سازی عنوان صفحات و تگ‌های توضیح متا: عنوان صفحه (Title Tag) و تگ متا (Meta Description) از جمله عوامل مهم در سئو هستند. عدم بهینه‌سازی صحیح این عناصر می‌تواند تأثیر منفی بر رتبه و نمایش صفحات وبسایت داشته باشد.

3. نادیده گرفتن ساختار برچسب‌های هدینگ: استفاده صحیح از برچسب‌های هدینگ (H1 تا H6) در ساختار صفحه وب می‌تواند به خوانایی بیشتر صفحه کمک کند و از نظر سئو مهم است.

4. عدم بهینه‌سازی تجربه کاربری: تجربه کاربری مهمترین عامل برای موتورهای جستجو است. وقتی کاربران روی یک لینک کلیک می‌کنند و سپس باز می‌گردند، این ممکن است نشان دهنده عدم رضایت آنها از صفحه مربوطه باشد. بهبود تجربه کاربری، از جمله سرعت بارگذاری صفحه، طراحی ریسپانسیو، سازگاری با دستگاه‌های مختلف و ساختار مرتب و قابل فهم می‌تواند به سئو کمک کند.

5. عدم به روزرسانی محتوا: محتوا بهترین ابزار برای بهبود سئو است. عدم به روزرسانی محتوا و عدم ارائه محتوای مفید و جذاب می‌تواند به کاهش ترافیک و نمایش صفحه منجر شود.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرایند پیچیده است و این اشتباهات فقط چند مورد از بین اشتباهات رایج هستند. برای بهبود سئو وبسایت خود، بهتر است با استفاده از منابع معتبر و راهنمایی افراد متخصص در این زمینه، به بهینه‌سازی سئو بپردازید.

مطلب مرتبط: قیمت طراحی سایت

سوال: آیا برای سئو کردن محتوا نیاز به BOLD کردن کلمات کلیدی داریم؟

یکی از فعالیت هایی که هنوز هم برای سئو کردن محتوا در وب فارسی انجام میشود، بٌلد کردن کلمه کلیدی مقاله است. تا همین چند سال پیش در زمان نوشتن یک مطلب سئو شده در سایت، با BOLD کردن کلمات کلیدی به گوگل می فهماندیم که کلمه کلیدی مقاله چه واژه ای است. در این مسیر حتی گاها کلمه کلیدی را با رنگ های دیگر هم نشانه گذاری می کردیم.

اما مدت زیادی است که دیگر گوگل با کمک هوش مصنوعی خود این موضوع را متوجه می شود و نیاز به بلد کردن کلمه کلیدی از طرف وبمستران نیست. البته نمیتوان bold کردن کلمه کلیدی را به عنوان یک اشتباه رایج سئو محسوب کرد اما در هر حال فعالیتی است که دیگر انجام آن سودی ندارد. اگر خیلی اصرار به انجام آن دارید، می توانید صرفا از بلد کردن کلمه کلیدی آن هم یک یا چند بار در کل متن استفاده کنید. (دقت کنید که هنوز هم می توانید برای بهبود تجربه کاربری، واژه ها و عبارت های خیلی مهم را bold کنید تا کاربر با مطالعه متن بهتر متوجه اهمیت آن شود.)

اطلاعات بیشتر:طراحی سایت های فروشگاهی

کلام آخر؛ بی توجهی به آمار ابزارهای آنالیز سایت

در نهایت و به عنوان کلام آخر، قصد داریم به این اشتباه رایج سئو توسط وبمستران اشاره کنیم: بی توجهی به آمار ارائه شده توسط ابزارهای سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس! این ابزارها اطلاعات واقعا مفید و خاصی در مورد سئو وب سایت در اختیارتان قرار می دهند. نمی خواهیم بگوییم که شما باید به یک متخصص گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول تبدیل شوید، اما بررسی نکردن بعضی از این اطلاعات واقعا اشتباه محض است. اطلاعاتی مثل:

  • نرخ پرش سایت، (آنالیتیکس)
  • زمان ماندگاری کاربران، (آنالیتیکس)
  • نرخ کلیک سایت روی کلمات کلیدی مختلف، (سرچ کنسول)
  • اخطارهای تکنیکال سایت مثل سرعت، کدنویسی و… (سرچ کنسول)
  • و روند لینک سازی خارجی، (سرچ کنسول)

همه از اطلاعات تاثیرگذار وب سایت شما هستند و با بررسی آنها، می توانید به راهکارهایی برای سئو بهتر سایت دست پیدا کنید. بنابرا4ین پیشنهاد اکید داریم که از این به بعد هرازگاهی برای بررسی و انجام اقدامات لازم، به این دو ابزار و اطلاعات گفته شده سر بزنید.

مطلب مفید:بهترین شرکت طراحی سایت در ایران





:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: